2013. szeptember 12., csütörtök

Az utolsó tánc…

2012.09.12.

Bármennyire is szeretnénk, a valóságban nem élhetünk az álmainkban.

Tegnap Szása felhívott, és közölte: a hosszú hetek, hónapok óta várt, ígért, kívánt munka nem jött össze, elutasították a pályázatomat. Elutasítottak. Őszintén szólva nagy kő esett le a szívemről. Egészen eddig valahol a kétség, a várakozás és a kilátástalanság között voltam. Vártam, ők ígértek, ígérgettek. Vártam és vártam. Reményekkel, álmokkal teli.
Valahol legbelül örültem a hírnek: végre van döntés!
Mégis sokkolt a hír. Az agyam, az elmém azonnal reagált. Egy pillanat alatt világossá vált: menni kell haza, végleg. Nincs tovább. Az ember szíve persze még küzd, küzdene, de teljesen felesleges erőlködés ez. Eldöntötték, eldöntetett.

Lehetetlen lenne felsorolni, akiknek hálás köszönettel tartozom az elmúlt 9, de mondhatni bő egy évért. Akik segítettek, bátorítottak, támogattak, elleneztek, kritizáltak, kétkedtek. Mert ilyenek is voltak.
Az itteniek közül mindenekelőtt Szásának tartozom nagyon sokkal. Nagyon-nagyon sokkal. Nélküle ez az orosz kaland rémálom lett volna. És egészen más. Rettentően sokat tanultam tőle. Az életről, az emberekről. Azt a sokat, amit oly önzetlenül adott, soha nem tudom neki visszaadni, bármennyire is törekszem rá.
Köszönöm tehát neked, Szása!
Remélem, mihamarabb találkozunk, és legalább töredékét vissza tudom (akarom!!!) adni annak a sok jónak, amit te adtál nekem.
Köszönettel tartozom Galinának is, Szása gyönyörű húgának. Talpraesettsége, szúrós, kegyetlen éleslátása, természetes gyönyörűsége, belső bája, egész lénye nagy hatással volt rám. Bízom benne, hogy vele is találkozom még.
Sorolhatnám az embereket, de végeláthatatlan hosszú sok lenne belőle.

Ma este 8-kor megy a buszom Moszkvába, reggel pedig a repülő haza. HAZA.
A bőröndöt már összepakoltam, olyannyira tele lett, hogy a végén a varrás kezdi megadni magát. Jó, ha hazáig kibírja. Sok minden maradt itt így is.
A sok materiális dolgon kívül itt marad a szívem egy része. Itt marad, mert nem tud, képtelen velem jönni. Vadul, háborogva kóborol majd egy ideig. Bolyong Voronyezsben, hogy aztán lassan erejét vesztve eltűnjön.
Nem tudom, hogy ő (volt)-e a nagy Ő, de egy biztos: egy hatalmas lehetőséget kell itt hagynom. Lehetőséget a boldogságra. A valódi boldogságra. És ez, a lehetőség kihagyása, itt hagyása, a könyörtelen valóság: nem vihetem magammal, nem jöhet velem, se én vissza; ez, ez nagyon fáj. Látom-e még? Talán. Őt látom-e? Nem, az már egy másik valaki lesz.
Mindenkinek egy nagy lehetősége van az életben. Nekem ez volt? Ő volt? Sosem tudom meg.
A tegnap estét, éjjelt még vele töltöttem. Alig értettem meg valamit is abból, mit mondott. Az agyam már régen otthon volt ekkor. Egyszerűen csak egy test voltam.
Tudom jól, elmúlik minden. Elmúlik a harapásnyom, a karmolás, megfakul a kép, elhomályosodik az emlékezet. De az az arc, az az igéző tekintet! Örökké előttem lesz. Sokáig nem fogok tudni szabadulni tőle.

Nem én kiáltok! Ez már régen nem én vagyok. Csak egy részem.
A másik pedig csendben vár, már otthon vár. Arra vár, hogy végre a test is megérkezzen.

Az álom, amelyet úgy hívtak: VORONYEZS véget ért, elmúlt.

Elmúlt és én is hallgatok.

Csenddé változott szerelemmel…



КОНЕЦ


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése