2013. június 6., csütörtök

Az OMEGA Moszkvában!!! Négy nap az orosz fővárosban.

2013.06.06.


Nulladik nap – az utazás
Az ugye tiszta sor volt, hogy szerdán nem megyek be dolgozni. Egyfelől nem bolondultam meg, másfelől pedig már nincs amivel sakkban tudnak tartani, innentől magam ura vagyok, teljesen! Már vártam a hívásokat, elég kitartóak voltak, de sajnos a buszon nem sokat lehet hallani, főleg, ha rezgőre állítom a telefont. :D Így jót aludtam a buszon, ami igazából egy VW Transporter volt. V6-os lehetett benne, mert erőteljes morgás jött elölről, és néha nagyokat lépett. A felszereltségére panasz nem lehetett, kényelmes bőr-plüss-ülések, faberakás – igazi és nem imitáció – és persze TV. Ez utóbbin mondjuk érdekes filmet adtak. A címe Metro, orosz film és egy fiktív, de elég véres metró-katasztrófáról szól. Jó választás! :D Orosz humor. Valahol félúton Szása kapott egy SMS-t, kitől mástól, mint a főgonosztól. Ebben nyájasan leírja, hogy szeretnének – ekkor még csak 12 körül járt – felköszönteni születésnapom alkalmából. Igazából jót röhögtünk szánalmasan álcázott aljasságukon, egyfelől 29-e volt, másfelől pont véletlen, nem? Az út amúgy tartogatott érdekességeket. Ilyet sem láttam még: egy munkás távirányítású fűnyíróval – mely leginkább a II. VH-s Goliath-ra hasonlított – nyírta a füvet az autóút mentén. Micsoda ötlet, nem? Nem kell fűkaszával a tűző napon heteken át szenvedni, de a fűnyíró traktor sem okoz fennakadást. A másik érdekesség, egy szemből telibetalált Lada volt, melyet, mintegy okulásként az autóút közepén, egy meglehetősen magas emelvényen tettek közszemlére. Azt sajnos nem tudtam olyan gyorsan elolvasni, mit írtak alá, de nagyjából sejtem. Az orosz autópálya-autóút építésre is a gigantikus jelző a legmegfelelőbb. Kilométer-hosszan marják fel és aszfaltozzák újra az amúgy is végeláthatatlanul hosszú autópályát. Miután megérkeztünk Moszkvába, irány a metró! A gurulós bőrönddel már első – vonatos – kijövetelemkor is csak a gond volt, mert kevés cucc fér el benne (méretéhez képest) de ez csak a kisebbik baj. A nagyobb, hogy pont olyan széles, hogy se a vonaton, se a metró beléptetőjén nem lehet húzni, csak cipelni, viszont így piszkosul nehéz, kényelmetlen. A metró-ellenőrzőponton való első átjutásom ezért aztán két „metrójegybe” került, mert miután lehúztam a kártyát, megindultam a kapu felé, de mire odaértem, cipelve, cibálva a bőröndöt, az bezáródott. Egy szónak is száz a vége: utálat ez a bőrönd! A lakáshoz érve már szinte meg sem lepődtem, mennyi amerikai autó van csak a szűkebb környékünkön. A lecuccolás, szusszanás után elmentünk bevásárolni, csak a környéken három Dodge-ot, két Chevrolet Tahoe-t és jópár (újabb) Jeep-et, egy Ford Explorer-t (V8) láttam. BMW, Audi, Mercedes, Range Rover, Toyota Land Cruiser ragyásig, Lada, Volga viszont ritkaságszámba ment. Mintha nem is Oroszország lenne. A lakás maga egyébként nem túl nagy, de szépen berendezett. Ára 84 millió Forint körül van. Ezen meglepődtem, de aztán Szása megerősített, nem a lakás maga kerül ennyibe, bár kétségkívül minden igényt kielégítő a felszereltsége, hanem a lehetőség, ti. maximum 5 perc sétára van a legközelebbi metróállomástól.

Első nap – A KONCERT!
Másnap a Vörös teret terveztük megnézni, és ha belefér még mást is. Szása előző nap kérdezte, mikor keljünk fel, abban maradtunk, az ébresztőóra szabadságot kap, kelünk, amikor kelünk, elvégre szabadságon vagyunk. A meglehetősen késői reggeli (ebéd???) után nekivágtunk a metrónak, és irány a Vörös tér. A mertózás itt másként értelmezendő, ugyanis 40 perc metrózás nem számít soknak; egy 55 km átmérőjű, kb. 14 milliós városról beszélünk. A Vörös téren már jártam Vitalijjal még decemberben, de akkor egy bő óránk volt csak, ha jól emlékszem. Most ennél lényegesen több idő állt rendelkezésünkre, így megnéztük, jártunk a Boldog Vazul-székesegyházban. Ez ugye az a hagymakupolás épület, amit minden fényképen látni. Élőben sokkal szebb, belül pedig egyszerűen gyönyörű! Aki Moszkvában jár, kötelező meglátogatnia!!! Szása mondta, hogy Rettegett Iván építtette, és a tervezőket munkájuk végeztével mind megvakíttatta, hogy ilyen csodát még egyszer ne tudjanak alkotni. Szása kérésemre csinált rólam egy képet a székesegyház oldala felől is, mert ritka az a kép, amin nem szemből látszik, pedig szerintem az egyik legszebb hagymakupola pont a hátsók egyike. A Vörös tér egyébként már elsőre is kissé csalódás volt, mert sokkal nagyobbnak gondolná az ember, mint amekkora valójában. Viszont nagyon szép, és tiszta. Sok a rendőr, OMOH-os, de meg is van a hatása. Engem nem zavar, ha minden sarkon rendőr áll, nincs félnivalóm tőlük, tiszta a lelkiismeretem. Meg szép az egyenruhájuk… :)
Szása még Voronyezsben szólt, hogy hozzak hosszúszárú nadrágot is, mert a templomba rövidnadrágban nem engednek be. Így is volt, a Vörös tér után terveztük a Megváltó Krisztus-székesegyház megtekintését. Mint az várható volt – joggal – nem engedtek be, de mondtam Szásának, semmi baj, holnap úgy is öltönyös nap lesz, majd akkor bemegyünk. Ettünk vmit és metróra szálltunk, mert kezdődött a nap és talán az egész moszkvai túra szenzációja: AZ OMEGA KONCERT!!!
Ahogy lenni szokott, fotózkodtam a plakát előtt. A parkolóban két német rendszámú busz állt, mi sem bizonyítja jobban fanatizmusukat, hogy olyan messziről is képesek voltak buszon eljönni; mikor, hány nappal ezelőtt indulhattak el?! A bejáratnál szigorú biztonsági ellenőrzés volt, de készségesek voltak. Fent, a váróban fel-feltűntek tipikus magyar arcok, szép lányok, stb. Messziről lerítt róluk, hogy nem oroszok. Már tűkön ültem a koncert kezdete előtt fél órával, de csak negyed órával a kezdés előtt engedtek be. A helyválasztás tökéletes volt, első sor fent, az emeleten. A kezdet előtt pár perccel lent nagy feltűnést keltett, hogy bizony egy pópa is megjelent családostul. Kaptunk tájékoztatót, milyen számokat fognak játszani, mind magyar volt. Viszont az Időrabló helyett a Napot hoztam, csillagot c. számot játszották el. Ennek jobban örültem, az viszont furcsa volt, hogy a Finálé, mint „Csukány” szerepelt. Így még sosem hallottam. Külön dicséret, hogy a számok (tökéletes) fordításán kívül egy rövid összefoglalót is írtak orosz nyelven. A tömeg egyébként egyértelműen két korosztályra volt bontható: az 50-60 körüliekre, akik akkor voltak fiatalok, és az ő unokáikra, akik valahogy megkedvelték az Omegát. A koncert maga fergeteges volt, bár nekem kissé rövidnek tűnt (baromság, több mint két óra volt, de úgy hallgattam volna őket még…), és volt bennem egy olyan érzés, lehetett volna jobban is. Kérdeztem Szását, hogy tetszett neki, ugye ő nem tud magyarul, egy mukkot sem értett belőle. Azt mondta, hogy a szöveg neki neutrális, de maga a koncert zseniális, a legendás lézer-show neki is nagyon tetszett, és különben sem semmi, ahogy ezek a 70 körüli emberek ilyen agilitással, hihetetlen energiával képesek játszani. Itt kissé elszégyelltem magam a fenti „lehetett volna jobban is” miatt, mert mégis mit vártam?! Nem huszonévesek már ők sem, és tényleg: hatalmas teljesítmény egy ilyen koncert. Korábbi érzésemet felülvizsgálva így aztán nagyon boldogan, elégedetten hagytuk el a koncerttermet. Zseniális volt, de milyen is lenne egy OMEGA koncert? Főleg Moszkvában!
(A napokban olvastam, hogy kitüntették az Omega tagjait vmi rangos egyházi kitüntetéssel, megérdemelték! Gratulálunk!)

Második nap – Moszkva a város, amely kiszívja az energiát
Reggel Délben megreggeliztünk, közben persze a TV-nek menni kellett. Szása főzött, én rendezgettem dolgaimat. Láttam ám, Merkel meg vmi francia fejes – talán a miniszterelnök – nyilatkoznak. Mondtam is Szásának, nézd ezt a két majmot. Mire ő: biztos összeházasodnak, elvégre Franciaországban engedélyezik már a buzi”házasságot”. Szakadtam a röhögéstől. Aznapi első célpontunk az előző nap csak kívülről megcsodált Megváltó Krisztus-székesegyház volt. Öltönyben immáron szabad volt a bemenetel. A székesegyház története tipikusan orosz. Sztálin ideje alatt felrobbantották, viszont az egyszerű oroszok a megmaradt darabjait csak hazavitték és rejtegették, ahol csak tudták. (Mondjuk tipikusan oroszos, hogy fogalmam sincs, hogy tudta vmelyik hazavinni a legalább fél méter vastag, és saccra min. 300 kilós faldarabot, de hazavitte.) A SZU széthullása után, egészen 2000-ig kellett várni arra, hogy elkészüljön; mindössze két év alatt építették újjá, a régivel szinte 100%-ig megegyező stílusban, méretben, anyagban stb.. Így aztán Oroszország – és sztem a világ – legnagyobb ortodox temploma ma, az új Oroszország jelképe, a feltámadásé, és a hité, hogy semmilyen rendszer, legyen az akár a kommunizmusnak nevezett förmedvény, sem képes hosszútávon legyőzni a jót, a tisztaságot, az emberek Isten utáni vágyát. Belül monumentális, szédítően szép. Látni kell!
Másodikként a Kreml terültére mentünk. A beléptetést OMOH-osok végezték és nem rendőrök. Egyes részei le voltak zárva, rengeteg belbiztonságis volt, de ez érthető is. Szép-szép, de a sokadik – egyébként gyönyörű – templom már unalmas. Viszont a CÁR ágyú és más érdekességek, mint például a 201 (!!!) tonnás harang, amelyik ugyancsak a CÁR nevet viseli is megtekinthető. Ez a világ legnagyobb harangja, állítólag az utolsó ítélet napján a harang csodás módon meggyógyul (ugyanis korábban egy tűzvészben lezuhant a toronyból és le/kitörött egy hatalmas darab belőle), felemelkedik a mennybe, és onnan fogja harangszóval a híveket imádságra hívni. Már kifelé mentünk, amikor ismerős, de régen hallott hang ütötte meg a fülem. Ez egy Minyó lesz! És láss csodát, jött is egy Mi-8-as, sőt, még egy. Mint kiderült, Putyin személyes helikopterei. Lejárt a munkaidő, megy haza. Elsőnek egyébként én sem értettem, miért helikopterrel jár, de Szása felvilágosított. Ha autóval menne, akkor nyilván biztosítani kellene az utakat, így a dugó még nagyobb lenne, viszont a helikopternél csak a légteret kell megtisztítani, ami sokkal könnyebb.
Harmadikként a Lomonoszov egyetemhez mentünk. Igazából nem értem Szása miért akarta megmutatni. Jó-jó, persze a Lomonoszov mégiscsak a Lomonoszov, de akadt volna még sok más látnivaló is. Utólag nem bánom, mert Moszkva egy olyan arcával találkoztam ott, ami mély nyomot hagyott bennem, és meglehetősen átértékelte bennem a városról alkotott eddigi képet. Ezidáig ugyanis tompa kábulatban csodáltam ezt a hatalmas várost. Tényleg igaz amit mondanak, ti. kiszívja az ember energiáját, nekem egész ott tartózkodásunk alatt fájt vagy inkább zsongott a fejem. A Lomonoszov, vagy Orosz Állami Egyetem környéke azonban az a hely amire már én – aki aztán tényleg rajong az autókért – is azt mondom: ez már ocsmányul burzsuj. Ez már túl sok. Az hagyján, hogy a nyitókép egy fel-le rohangáló metál-vöröses-narancsszín (ilyen színt se láttam még autón, nem lennék meglepődve, hogyha egyedileg kikevert szín lenne) Range Rover volt, amiről a középdobot garantáltan kivették, mert kilométerekre hallatszott az üvöltő V8, mert a tulaj aztán kente neki. Ami nálam betette a kaput, az a (szünnapon!!!) az egyetem egyik parkolójában parkoló két BMW M5, Audi A7, RS6 és Mercedes E-Klasse AMG volt. Így egymás mellett. Mindegyik hófehér és teljesen új, a legújabb modellek. Számoljunk csak: A BMW-k 35-35 milla körül vannak, sztem az A7 is 20+, az RS6 is 35 körül van a Mercedes szintén. Cirka 160 millió Forint. Mert kell jegyzettartónak…
És hogy miért nem Bentley vagy Rolls-Royce? A válasz egyszerű. Azzal nem lehet (annyira) gumit égetni. Ez ugyanis arrafelé, de főleg a parkolóban nagyon népszerű tevékenység lehet, mert gyakorlatilag az aszfalt színét sem lehetett látni a sok gumiégetéstől. Az egyetem vezetősége megpróbált virágosládák kihelyezésével gátat szabni ennek a tevékenységnek, de láthatóan minden komolyabb eredmény nélkül. Ez a fajta időtöltés itt amúgy is jellemző, égetni a benzint ész nélkül, és azt kell mondjam gyakorlati, emocionális haszon nélkül is. Mert mi pluszt adhat egy vadiúj csúcstechnika egy olyan környezetben, ahol a parkolóban még legalább hat ugyanolyan áll. Az utcákon meg még hat. Se felvágni nem lehet vele, se élvezkedni, bár az utak minősége arrafelé kiváló, olyan, amilyet a németek szeretnének építeni autópálya gyanánt. A lámpától-lámpáig és fekvőrendőrtől-fekvőrendőrig gyorsulgatás, parkolóban gumiégetés egy idő után meg unalmas. És idegesítő is. Ez már az. Amikor sétáltunk vissza (már egyáltalán nem volt vmi jó kedvem), a Range Roverhez hasonlóan egy Ford Mustang (legújabb modell, de vmi speckó kisszériás tuning) zúgott el és vissza. Meg se piruláztam. Mint ahogyan az egy utcával arrébb ugyanezt játszó Audi R8-ast sem, és az azutáni utcán szintúgy ezt játszó Nissan GTR-t sem. Üvölthetett ott a mennyei V8, de ez a fajta autózás már régen nem az autók, a technika szeretetéről szól. Ez már a gazdagság magamutogatása. És senki ne higgye, hogy akár az M5-öst, az R8-ast vagy a Mustang-ot irigyelem tőlük. Kellene a fenének. Így meg pláne. Ezen a ponton csalódtam Moszkvában. Ez már régen nem az én világom és bennem visszatetszést kelt. Ekkor értettem meg, Moszkva sosem lesz az a város, ami tetszeni fog. Lehet, hogy én jöttem nagyon lentről vagy nagyon távolról, de Moszkva nekem egyszerűen túl-túl-túl.
Az egyetemtől, ha nem lett volna elég a burzsujkodásból a (moszkvai) Swiss Hotel tetején lévő City Space Bar-ba mentünk. Már az odamenetel is vicces volt. Metróval mentünk, de nem volt aluljáró a szálloda felé. (A zebrát el kell felejteni, nincs, mert egy 2x4 sávos úton ez kivitelezhetetlen.) Szása szentségelt is. Én lakonikusan megjegyeztem, mégis mit gondolt, oda mindenki autóval jár… …csak mi megyünk oda gyalog. Szása motivációja egyébként az volt, hogy minden külföldi barátját elviszi oda, terve pedig az, hogy a bárban rendelünk vmit – nem túl sokat – és inkább élvezzük a panorámát, ugyanis 140 méter magasan van és 360 fokos panorámával rendelkezik; csodás onnan a lenyugvó nap fényében aludni térő Moszkva. Mint az ilyen helyeken általában lenni szokott, nem lehet csak úgy beállítani, Szása 8-ra foglalt asztalt, továbbá dresszkód van. Amit még tudni kell a City Space Bar-ról az az, hogy a világ 50 legrangosabb bárjának listáján a 32-ik helyen áll. Oroszországban nyilván az első. (Ami engem meglepett: az első 10-ben benne sem volt Dubai, de még az első 20-ban sem. Az meg főleg érdekes volt, hogy a fent említett első 20-ban pár kivétellel csak európai bárok szerepeltek.) Nézegettem a menüt és mondtam Szásának, felejtse el, felőlem mehetünk is, itt egy sör annyiba kerül, mint egy hónapi kajapénzem. Azt mondta, a vendége vagyok, de halkan hozzátette, azért csak szolidan, elvégre a panoráma miatt jöttünk. Az itallapot tanulmányozva feltűnt, hogy borok nem voltak benne, kértünk hát egy olyat is. Kinyitva és az első (francia) bor árát megnézve rögtön eszembe jutott öcsém a „prosztó” 50.000 Forintos Dom Pérignon pezsgőjével. Az a bor ugyanis 15.400 Rubelbe került (750ml). Gyorsan lőttem róla egy fotót, sajnos a nevét elfelejtettem, és a fényképen sem látszik. Volt Tokaji Aszú is, ’93-as 6 puttonyos és, 2006(?)-os 5 puttonyos, mindegyik palackja 6000 Rubelért. Hátradőltem és csak nevettem. Ott ültem a „világ tetején”, egy valós világ, egy felfoghatatlanul gazdag világ tetején és már csak mosolyogni tudtam. Mennyire távoli világ ez. A mellettünk lévő asztalnál két láthatóan dúsgazdag nő ült, az egyik kezén az ékszer többe került sztem, mint egy autó, Szása mögött egy angol, láthatóan milliárdos, amögött meg egy orosz pár, a srác Bentley slusszkulcsot lóbált, egyből megismertem a szárnyas jelvényt. A nők egyébként még szépek sem voltak, Voronyezsben az utcán ezerszer szebbek és ízlésesebbek járkálnak. Rövid tanakodás után egy salátát és sört rendeltünk, a pincérek mintaszerűen hozták ki mindegyiket. A saláta nem volt vmi nagy szám, a sör viszont finom volt. Ültünk ott vagy egy két órát, nézegettünk lefelé, beszélgettünk, majd Szása szólt, fizetni szeretne. Kártyával tervezett fizetni, de elsőre visszadobta a kártyát. A pincércsaj, aki odajött beszédbe elegyedett Szásával, ill. fordítva. Aranyos és láthatóan tájékozott volt, de amin csodálkoztam: egy erős átlagost adtam volna neki (a csajnak term.); szépnek nem neveztem volna. Nem hiszem el, hogy nem találtak volna ide egy bombázót. (A többi pincércsaj is átlagos volt, még magyar viszonylatban is.) Lehet, hogy direkt?
Kilépve egy percnyi sétán belül két fekete Escalade-t láttam a parkolóban és még legalább egy elment mellettünk. Thomas meister meg fog kövezni ezért de, már nem tudtam nekik örülni. Túl sok van belőlük túl "kicsi" helyen ahhoz, hogy kuriózumként tekintsek rá, bármennyire is tetszik. Az egyikkel, amelyik a szálloda előtt állt, készült kép; jópofa: a szálloda, a Cadillac Escalade és én öltönyben. Azért jellemző, hogy az Escalade állt a parkolóban, az utcán – el lehet képzelni mik állhattak bent/lent a garázsban…

Harmadik nap – amíg a lábam a térdemig le nem kopik…
A „korai” kelés után megreggeliztünk és metróval elmentünk az egyik legnagyobb haditechnikai parkba, pontosabban II. VH-s emlékparkba. A bejáratnál megállapítottam magamban, két óra és mehetünk is, de ahogy lenni szokott korai volt az „öröm”. Mert az orosz a megtévesztés nagy mestere, ahogy haladtunk, ástam, verekedtem magam előre a sok ágyú, tank, bunker, géppuska stb. között, úgy nőtt a múzeum területe. Nemhogy nem akart vége lenni, de egyre inkább úgy tűnt, hogy nincs is vége. Mert ott aztán volt minden. Az eleje valóban csak II. VH-s technika, de a vasúti ágyúktól kezdve az Il-2-esig minden. Volt Messzer is, mégpedig egy F-2-es. A szárnyához hozzá lehetett férni, jó volt megtapogatni. Mert egy Messzer az Messzer. Kidolgozottsága, az a tipikus ötletes, precíz német tervezés és gyártás eredménye ég és föld a kiállított szovjet vadászgépek láthatóan tömegtermelésre tervezett konstrukciójához képest. És a Messzerből mégis többet gyártottak… A páncéltörő ágyúkon csak átfutottam, de feltűnt, hogy kettő szovjet kísérleti pct. ágyú volt. Akit az ilyenek érdekelnek (jobban) itt a paradicsomban érezheti magát. A fedett rész végében II. VH utáni repülőgépek, helikopterek. A Mi-24 kötelező, mint ahogy a Mi-8 is, és a fotó is velük. Nanáá! Volt viszont Szu-15-ös is, hogy az mekkora egy dög! Mint két Mig-29-es! Volt ezenkívül Szu-17, Szu-25, Mig-15/17/21/23/29, Kamov Ka-26 és -25. A szovjet oldalon harcoló harckocsikból, rohamlövegekből meg minden. Ami nekem extra volt: ISZ-3, Sherman, kétéltű orosz harckocsik. És a sor folytatható lenne.
Az orosz múzeumtervezők egy nagy dilemmával szembesülhettek anno, mert hát hogyan is lehetne Moszkva közepén, a folyótól messze egy haditechnikai parkban kiállítani, megemlékezni a II. VH haditengerészetéről is?! De megoldották. Olyan oroszosan. Ástak hát egy hatalmas medencét, és abban „úszkálnak” a torpedóhajók, monitorok stb. Ekkor már úgy éreztem, a térdemig kopott a lábam, de a susnyáson túl még mindig volt látnivaló. És nem is akármilyen! Elszeparálva volt ugyanis kiállítva a Japán Birodalom haditechnikája. A repülőket egy Ki-48-as és egy Ki-43-as képviselte, a harckocsik felhozatala szinte teljes volt, igaz a japánok nem is gyártottak vmi túl sok félét, bár azok is szánalmas bádogdobozok voltak.
Itt szerencsére már vége volt a múzeumnak. Sztem a tervezők is érezték, hogy ennél többet képtelenség megnézni, felfogni meg pláne.
A nap azonban még nem ért véget, mert találkoztam, találkoztunk Vitalijjal. Odaadtam neki a marcipánt és a Sportszeleteket, amiket még márciusban hoztam neki Magyarországról. Jót utaztak, de hűtőben voltak, nem lett semmi bajuk, jóízűen neki is látott elfogyasztásuknak. Felesége persze vacsorával és illő megvendégeléssel várt minket. Szásával jót sztorizgattak, pedig most találkoztak először. Viszont ideje volt menni, össze kellett még rámolni, mert másnap reggel indul a gép. Haza.

Do szvidanyjá Mászkvá! Szia Budapest!
Hajnali 03:55-kor kelés, mindössze 2 órát aludtam. A taxival szerencsénk volt, mert olyan korán szinte senki sincs az utakon, de még így is egy óra volt az út a Seremetyevó reptérig. Mivel ott volt végre net, bekapcsoltam Victort. Mint az várható volt, Maria írt is. Méghozzá egy elég pofátlan és felháborodott levelet. Nem terveztem rá még válaszolni se, de pechemre megmutattam Szásának. Benne viszont pillanatok alatt felment a pumpa, szinte ordítva mondta, hogy most pedig válaszolni fogunk neki, meg… (és ezt most nem idézném). Láttam rajta, szinte az agyvérzés kerülgeti. Próbáltam csitítani, az egész nem ér annyit, meg már ciki volt, elvégre reptéren vagyunk, de csak mondta… Akkor oké: mondta, írtam. A stíluson csiszolt egy kicsit, kifent, éles, húsig hatoló lett. El is küldtem neki, hadd szeresse. Szása azért hozzátette a vége felé, kissé lenyugodva, hogy ha ezt Galinának küldte volna, másnap biztos bemegy és elrendezi a fejét. Galja ugyanis tett már ilyet – nem is egyszer.
A Moszkva-Prága járat az Aeroflot egyik Airbus A320-asa volt. Az Aeroflot kiszolgálása, gépe a legjobb volt, amivel eddig utaztam, csak ajánlani tudom. Prágában esett az eső, hideg volt, de volt szabad wifi és konnektor is, így hamar megbarátkoztam a várossal. A gép Budapestre két óra várakozás után indult. A típusát elfelejtettem, a repülőút egy kis turbulenciától – amit felettébb élveztem – eltekintve sima volt.
És akkor végre megérkeztem…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése