2013. június 25., kedd

Jolki-palki

2013.06.24.

A héten voltam az irodában is, sőt, már visszajövetelem másnapján tiszteletemet tettem, vártam a reakciót. Nem kis meglepetésemre azonban semmi. Gyanús is volt, bár kétségeim nincsenek, hogy sátáni fajtájuk még próbálkozni fog, az ördög sosem alszik. De én sem! Először arra gondoltam, hogy Maria nem kezd bele egyedül a háborúba, megvárja a gonosz hókuszpókot is, aki szerencsére csak ma tolta be képét az irodába; bárcsak ne tette volna, ahogy most kinéz, pffff… Szásával beszélgetve kiderült viszont a nagy hallgatás valódi oka. Ugye az előzményhez tartozik, hogy Szása nagyon felpaprikázta magát – nálam sokkalta jobban – amikor olvasta Maria pofátlan üzenetét még a Seremetyevó reptéren, hazautazásom előtt. Amikor otthon voltam történt, hogy elment vmi rendezvényre – szokásától eltérően – és ott fültanúja volt, hogy Olga, nagyon kiborult. Igazából egy jó kis vita kerekedett az egészből, ahol pro és kontra érvek hangzottak el az Interakcijáról. Olga és Éva (ugye ő a másik magyar önkéntes) egyértelműen a pártomon álltak, ami érthető is, mert ők valóban látják, hogy bejárok, és csinálom a dolgom. Szásánál megint eldurrant vmi, és másnap találkozót kért a két főgonosztól a Petrovszkij Passzázsban, de úgy, hogy ő határozta meg a helyet, és az időpontot is. Sztem bent érezték, hogy rossz fába – nagyon rosszba – vágták a fejszéjüket, mert Szása mondta, hogy megérkezésekor Milana szinte remegett a bejáratnál, sorra szívva el a cigarettákat egymás után. (Nem is tudtam, hogy bagózik…) Bent aztán szokás szerint Szása lemosta őket és akaratlanul az orruk alá is dörzsölt, mert miután elmondta, amit szeretett volna (a másik oldalról mély hallgatás, ill. bólogatás volt a „válasz”) fizetés nélkül távozott. Nem így akarta, így otthon felhívta a főgonoszt, hogy bocsi, de még az kért elnézést. Nem tudom mi hangzott ott el, de a hatása érződik. Egyelőre. Mert a levegő továbbra is puskaporos, de nem csak miattam. Érzem, hogy vmi nagyon nem kóser bent, mert a hókuszpókot alig látni – szerencsére – Maria intéz mindent, de néha még vele is összeszólalkozik, Olgával meg egyre gyakrabban. Ő érdekes teremtés, mert kedves és aranyos, de egy kissé naiv. Igazából vele is inkább óvatos, mint barátságos vagyok. Nem tudom a valódi okokat, mert nem voltam itt két hétig, de sejtésem szerint nagyon nem jól állnak a nyári programokkal. Amíg tart ez az állapot, próbálom a lehető legtöbb dolgot kifacsarni belőlük, így például pénteken már otthonról dolgozom. Érdekes, most nem tett senki semmilyen ellenvetést, amikor egész egyszerűen bejelentettem: jelöljenek ki egy napot, amikor otthonról fogok dolgozni. A konkrét munkán kívül a két érintett nem is beszélget velem, bár eddig is tökéletesen megvoltam nélkülük. Olgával pár szót váltok, de igyekszem a kötelezőre koncentrálni; semmi többet. Amúgy pont ma röhögtem egy nagyot magamban, mekkora hülyék azért. Nyilván csak és kizárólag ők a felelősek a kialakult helyzetért, viszont képtelenek tanulni az esetből. Pedig én csak egy önkéntes vagyok; megtehetném azt, mint Lukas, ti. magasból tenni az egészre, és élvezni az életet. Apropó! Lukas. Szása mondta, hogy fogta magát, összecsomagolt, és hazament, „ezt nektek Interakcija” felkiáltással. Viszont a lakást, ahol lakott Andy-vel, olyan állapotban hagyta, hogy arra még Maria is csak nézett, pedig az irodában ők is inkább rendetlen disznók, mint rendszerető dolgozók. Mondjuk Lukastól mit vártunk?!

Szása mostanában elég fáradt, igazából semmi értelmesről nem sikerült vele beszélnem. Elfoglalt, mert nyakáig ér a fordítás, egyértelműen túlvállalta magát, de ostoba módon képtelen beismerni ezt. Rendetlen, kapkodó és szertelen lett, szinte már röhejes, amikor mondja, mennyi dolga van, de hallom, kattog az üzenet a fészbúkon. Lehet, hogy alapesetben megy neki a többirányba figyelés, de most látni: nem. És erre még rá is játszik, így egész éjjel fordít, alvás nyetu, így másnap nyúzott. A minap nagyon megharagudtam rá. A postai regisztrációt csak halogatta – nélküle nem tudom megcsinálni. Szombaton bementünk a városba, hogy no, akkor most. Kellett egy fénymásolat még, így felmentünk az irodába, gyorsan megcsináltam, vissza a postára. Útközben mondja, éhes, menjünk be ide. Hát jó. Nézzük meg ezt, nem kell aggódni, a posta nyitva lesz még. Naná, hogy bezárt, mire odaértünk. Látta rajtam, hogy pipa vagyok rá. Rohadtul. Meg is mondtam neki kerek-perec elmehet a fenébe, szórakozzon mással, de ne velem: totál potyára jöttem be. Belátta, hogy igazam van, így felajánlotta, hogy másnap reggel egyedül bemegy és elintézi. Gondoltam, menjen csak, úgy sem fog sikerülni, mert ismerve az orosz postát, kell oda mindkét fél. Másnap persze bement, de kb. fél óta múlva jön az SMS, menjek én is. Ugye megmondtam…
Vasárnap, az utolsó pillanatban végül is elintéztük a regisztrációt. Az utolsó pillanatban, mert ma, azaz hétfőn már utazott is el egy újabb konferenciára. Amúgy néha nagyon nem értem. Okos, értelmes ember, de olyan marhaságokat csinál, hogy az már fáj. Amióta visszajöttem, ilyen. Pedig aztán nem mondhatni, hogy teher vagyok a nyakán, mert látván helyzetét a házi dolgokat mind én csinálom. Nem esik nehezemre, félreértés ne essék, de azt nem tudom megérteni, hogy ha egyszer nehéz a szöveg és közel a határidő, plusz munkába is kell járni, akkor miért pocsékolja az idejét totál haszontalan dolgokra, például nyomkodja az új táblagépét. Ami egyébként egy szép darab, biztos sokat is tud (köszönet érte Thomas meisternek), de sztem nem most kellene vele foglalkozni, hanem a munka dandárja után. Nyilván ez az állapot sem tart a végtelenségig, már csak azért sem, mert ez aztán minden, de nem egészséges életmód. Rögtön visszajövetelemkor megmutattam neki a telkünkről készült videót, vagy 4-szer nézte meg, nagyon tetszett neki.
Amúgy a fenti helyzetet tetézte még, hogy pénteken este 10-kor elzárták a vizet, így se aznap este, se szombaton, vasárnap is csak délután fele lett először hideg, majd később meleg víz. A dologban az a bosszantó, hogy Szása csak annyit mondott: nem lesz víz, de azt nem, hogy mikortól. Pedig akkor megtöltöttem volna minden edényt vízzel, a kádat, stb. mint legutóbb, amikor egy fél napra zárták el. Nem gyakori egyébként, ez a kettő volt eddig, ez utóbbi is csak a tél utáni nagy karbantartás, ami érthető is. Mivel nekünk még a vízforralóban sem volt víz, mehettünk le venni a boltban, mondanom se kell, drágán. Azért felülkerekedtünk a problémán, de azért látszott, Szása abszolúte nincs képben. Látszik rajta: igazán ráférne már egy kiadós pihenés, de erre a mostani konferencia végéig biztosan nem lesz módja. Nem irigylem, de részben ő tehet róla, így sajnálni sem tudom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése