2013. január 4., péntek

Mese a fehér Escalade-ról



2013.01.03.
Tegnap korán lefeküdtem, mert tudtam, ma oroszom lesz. Jelena tegnap meg is kérdezte SMS-ben, hogy akkor megyek-e. Természetesen írtam neki: igen! Viszont volt esti program a macskák jóvoltából. Hogy az ördög vinné már el őket! Éjfél körül aztán elkussoltak. Egyszer csak egy hatalmas robbanásszerű hangra ébredek, mit ébredek, pattanok ki az ágyból. Ez meg mi a fészkes fene volt?! Az ajtó nyitva, pedig becsuktam. Az ajtó előtt vmi ki van szórva a földön, a falon, mindenhol; próbálom azonosítani. Hát kiderült, vmelyik rohadt dög – sztem a kandúr volt – ellopott egy zacskó forró kaját(????), a másik megijesztette, gondolom megégette magát, és hozzávágta (felrobbant?) az ajtóhoz, de úgy, hogy a felismerhetetlenségig atomjaira hullott a kaja. Ezzel és most telt be a pohár. 0:38 volt ekkor. Oltári mázlijuk, hogy egyik sem került a szemem elé. (Ezt utálom a macskákban, ilyenkor vhol csak lapítanak, gyáván.) Persze takaríthattam utánuk. Ezért otthon garantált zsákbamacskát kaptak volna! És ez már nem az első ilyen rosszindulatú lépésük volt. Azt gondolom, kissé szabadjára vannak engedve itt, és ez meg is látszik; visszájára fordult a dolog, mert ez már az ittlakókat is zavarja, tehát nem csak engem. (Összehasonlítva mondjuk Galina-ék macskájával ezek egyértelműen tajgetosz+++ kategóriásak. Talizmán olyan kis angyal!) Szeretem a macskákat, de ami sok, az sok. És ez már messze több volt a soknál. Kb. fél kettőig takarítás, utána próbáltam elaludni. Reggel aztán 9:40-kor keltem, pont oda fogok érni 10-re, nem? De mázlitok, hogy most ott lapítatok vhol! Ráadásul mintha bedurrant volna a vádlim. Ja, igen, a csakazértis vagánykodás a rövidgatyával. Nem vészes, hamarosan el is múlik. Gyorsan tea, kajálni nem volt időm. Így is elkéstem természetesen. Ez elején nagyon oda kellett figyelnem, mert még fáradt voltam. Aztán ez vhogy elmúlt. Egyre jobban megy az orosz, ez jó. Jelena-nak visszaadtam a színházjegyeket, nem tudok rá elmenni sajnos. Utána maradtam kb. egy órát a P. Passzázsban, elintézni azt, amihez kell net – megbízható, és nem olyan hun-féle. Ennek eredményeképpen bőven 14 óra után indultam el a kajádába, amit Évi mutatott. Alighogy kilépek egy fekete Escalade húz el komótosan, alaphangon dörmög a medve-szerű V8-as, hangtalanul dolgoznak a pacik, csendesen teszik dolgukat a Nyúlmókusok. Útközben olvasgatom a buszmegállók nevét, ugyanis tegnap a térképet bújva (eredetileg azt próbáltam beazonosítani, hol lakik Galina és Denisz) rájöttem az egyik jel (kis barna vonalkák) értelmére; ez ti. a buszmegállókat jelöli. (Ez talán egyértelmű az oroszoknak, de nekem nem, sokszor megnéztem, a jelmagyarázatban nincs.) Ezután egy másik jel jelentése is nyilvánvaló volt, ez pedig a közelben található megállók neve. Igen ám, de az „Obsezsityie”, ahol leszálltam, állatira nem ott volt a térképen, ahol én gondoltam. Tudom, totál hülyeség ezen filózni, de egyszerűen nem hagyott nyugodni, hogy minden logikának ellentmondóan máshol volt a térképen, mint lennie kellett volna. (Max. 20 percnyi sétára van a térkép szerint, de busszal volt vagy 30-35 perc, és a taxinak is volt vagy bő 25 perc. Lehetetlen, hogy ilyen közel legyen, ekkora kerülőt miért csinált volna a taxi? Galja amúgy is azt mondta volna, hogy menjek gyalog, hisz busszal sokkal több idő. Ráadásul, ha jól emlékszem azt is mondta, hogy a 9. Janvarja utca utolsó megállójánál laknak, ez viszont a város totál másik felén egy más nevű utcában volt. Ugyanakkor a 9. Janvarja utcában nincs ilyen nevű megálló, viszont a piac helyét sem sikerült beazonosítanom, ellenben egy hídon átmentünk, és híd vezet át a 9. Janvarja utcán, igaz még sok másikon is. Nonszensz!) Szóval bőszen nézegettem az utcákat, táblákat, épületeket. A térkép pedig jó. És én sem emlékszem rosszul. A logika is mást diktál. Akkor hol a hiba?! A kantin épületébe lépve megállít a biztonsági őr. Rajta a felirat: OXPAHA. Kudá? (Hova?) Mondom neki, kajálni. Oda már ne menjen: zárva. Megköszönöm, kilépek az épületből, no, akkor most hova? Éhes vagyok, de nagyon, szóval haza nem. Boltba kellene menni, de mit vegyek? Olcsó is legyen és jó is, de főleg gyorsan meg lehessen enni. A süti most kevés. Sétálok-sétálok, ahol a múltkor láttam a 4,2 TDI Q7-est, most kapott társakat is, böszmeteg Bangle 7er feszít mellette, de ami közöttük van! Mercedes CL600! Azannyát! Hatalmas fekete bálna, de szigorúan csak háromajtós. Oldalán nagy krómfelirat hirdeti: V12. 6 literes V12! Van ízlése a tulajnak, szó se neki! Megy a fotó, ezt nem lehet kihagyni! Aztán séta to… Na neee! Mintha egy fehér Cadillac Escalade állna ott a kerítés mögött!? Ezt meg kell nézni! És valóban! Hányadik Escalade ez ma már? A második? Csóróság van, mi? Fényképet nem készítettem róla, mert nagyon szem előtt vagyok, meg amúgy is eléggé „rossz helyen” parkolt fotózás szempontjából. Nézem, ámulok, ez nem lehet igaz! És mégis… No, most már tényleg tovább! Vhogy nem volt kedvem bemenni egyik boltba sem, viszont támadt egy ötletem. Ki kellene próbálni, milyen kaja van az útszéli restik egyikében, olyan jó illat jön ezekből mindig, és az meleg kaja. No, jó, biztos kicsit drágább, de meleg kaja. Idióta módon a pályaudvarhoz legközelebbinél döntöttem el: itt veszek vmit. Jött is a csoda azonnal: 40 Rubel. Csaaaak?!??! 40 Rubelért kaptam egy nagyobb lángos méretű tésztába kisütött darálthúsos-zöldséges vmit. A nevét nem jegyeztem meg, meg annyira éhes voltam, nem is érdekelt. Úúú, és milyen finom! Az első harapás után éreztem, tonnaszám szabadulnak fel bennem a boldogsághormonok. Rögtön milliószor jobb kedvem lett. És bőven jóllaktam vele! 40 Rubelért! Hm… Nem is rossz! Rögtön semmi kedvem nem lett hazamenni, viszont még a kaját majszolgatva sétálni igen. Nem messze, mert a vége-fele éreztem, nagyon laktat. A játszótérig sétáltam el, addigra kivégeztem a késői ebédet. Ott aztán fényképeztem ezt-azt. Hatalmas karácsonyfa áll ott, akkora gömbök voltak rajta, mint a kinyitott tenyerem. Hazafelé nyilván útba ejtettem a szürke CTS-t. És megint mázli! Messziről látom, ég a hátsó lámpája! És most nappal van! Telefon elő! Az anyósülésen egy 30 körüli, meglehetősen csinos nő matat, becsukja az ajtót, majd átsétál a vezető-oldalra és beszáll… Neeeee, ez tényleg az övé?! Fotózz, már te marha, mert elmegy! Két kép készült, ez egyik lett csak éles. Sajnos a kerítés, korlát stb. így is sokat kitakar, de a lényeg látszik. Aztán eltűnt az épület mögött. Szinte már otthon voltam, mikor látom, méltóságteljesen megáll a piros lámpánál. Mert egy Cadillac-kel, még ha az CTS is, nem illik rohanni. Csak néha. Akkor viszont nagyon! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése