2012. december 16., vasárnap

Victor a kopó



2012.12.12.
Ma reggel arra keltem, hogy Olga beszélget vkivel a konyhában. Mint később kiderült, a takarítónő volt az. Ez csak azért meglepő, mert a lakás állapotából eszembe nem jutott volna, hogy takarítóra is futja. (Láthatóan nem most járt itt először.) Jobban belegondolva viszont lehetséges, mert ugye Olga tanárnő, ami értelmiségi foglalkozás, tehát valószínűleg jól keres. Ezt támasztja alá, hogy mindhárom lánya tanul, sőt a legidősebb orvosira megy majd. Ez meg gondolom itt sem olcsó móka. Kicsit megtévesztőek itt a külsőségek. 1951 km-re nyugatabbra erre a családra azt mondanák: a társadalom (leg)alja. Pedig a külsőségek nem feltétlenül vannak összhangban a tartalommal. Ez esetemben például azt jelenti, hogy Olgáék lakása magyar szemmel nézve elég gáz, viszont ő maga angoltanár, ahogy látom biztos állással, és valószínűleg középkategóriás keresettel. Sokmindent vesznek boltban (nem konzumidiotizmus ez, semmi olyat nem láttam eddig megvenni, ami felesleges lenne, és csak a „fogyasztást” szolgálná), sok a nyugati cucc náluk stb. Egyébként ma megint vele mentem „tanítani”, egy boxoló (Szergej) ismerkedik az angol nyelv – egyelőre – nehézségeivel. A falon oklevelek, elismervények Olga tudásáról, és volt köztük nem egy híres angol egyetem által kiállított is. Szóval a külsőségek csalókák. Legalábbis nekem. Eleve, az ittenieknek más a felfogásuk a materiális javakról. Nem mondom, hogy feltétlen igazuk van ebben, de azt sem, hogy nekünk. Jah! Elfele taxival mentünk, melyet az idősebbik lány rendelt, így egy darabon elvitt minket is. No, hát az orosz közlekedés belülről: megpróbálom leírni, ahogy volt, ahogy láttam. Vár egy taxi a ház előtt, benne egy klasszikus orosz, 50 körüli, „ma sincs kedvem dolgozni” arc. Kockalada, félig felparkolva a padkára, ill. annak helyére, mert a „belső udvaron érvényes” szokások értelmében azt már rég lenyomta a sok autó a földbe. Szóval vörös kockalada áll, beszállunk. Hát a belseje… Sofőr: műbőr sportülés (az a fajta, aminél a fejtámla egyben van a háttámlával), szóval új darab, a műszerfal eredeti, a kormány sztem a Lada Kalinából való és „elegánsan” fekete szigetelőszalaggal van fészliftesítve a tetején. A sebességváltó: a szabvány félméteres kar végén borostyánkő-utánzattal, term. fokozatkiosztás nélkül. A jobbegyen az ülés azonos, mást nem látok belőle. Biztonsági öv elöl van, de láthatólak egyszer használták, amikor anno tesztelték a gyárban a MEO-sok, hogy egyáltalán működik-e… Hátul a balkettő; itt ül az idősebb lány. Bizt. öv nincs, az oldalablak a „kurvaszállító autókra” jellemzően lesötétítve; funkcióját találgatom, nem jövök rá. Jobbkettő; itt ülök én. Öv itt sincs, az ablak anno le volt sötétítve, de nem olyan feketével, mint a túlsó oldalon, hanem vmi sárgás fóliával, ami gusztustalan igénytelenséggel foszladozott le imitt-amott; funkcióját már nem is akarom kitalálni. A könyöklő félig elmállva, a vas kilátszik, de amúgy oké a kárpit. Szóval beszálltunk, hát előre! Beindítja, szabvány, férfias Lada-hang. Kigurulunk a kapubejáró végéig, érzem a felfüggesztés a szétesés határán van, már csak vmelyik orosz szent tartja. Jobbra megyünk, de irányjelzés nincs, minek, is, aki balról jön, úgy sem látja. (Meg amúgy sem figyeli…) Jön egy lyuk, emberünk kövér gázt ad, dolgozna a kipörgésgátló (ha lenne…), de ehelyett kissé megindul a segge. Rutinos ellenkormányzás, és már haladunk is a forgalomban. Csúszós, az út, no! (Abba most ne menjünk bele, hogy miért kövér gázzal indult el, csak és kész.) Egyenesen nem tudunk/akarunk/lehet haladni, inkább szlalomra hasonlít ez a 3 percnyi út. Hol bejönnek elénk, hol mi vágunk be más elé. Otthon ezért a legjámborabb családanya is ráfeküdne a kürtre, vagy legalábbis villogtatna, hogy „ejnye, a keszeg vigye el a gilisztát”, de itt ez a „normális”. Egy pirosnál aztán megállunk (a járdától egy háromnegyed kocsiszélességre, úgy barátian a sáv közepén), kiszállunk, megy tovább. Hát, mit ne mondjak, érdekes… Ma azért láttam legalább 5 tiszta autót is. És egy ’90-es évekbeli, vörös Cadillac Eldorado-t. És a harmadik Dodge-ot ittlétem alatt. Első nap egy Dodge Caliber volt, szép vörös, és teljesen tiszta. Tegnap egy Dodge Avenger-t(?) láttam, az eleje cserélt volt, mily meglepő… Ma pedig egy harmadikat is, egy Dodge Caravan-t. Olga órája után gyalog jöttünk haza. Még egy érdekessége van az orosz nők téli öltözködésének, ti. a csizma sarka magas. Télen, igencsak csúszós úton ez eléggé célszerűtlen – lenne… Itt azonban következetesen magassarkúban abszolválják a nők problémát, többek között Olga is. Aranyosan tipegve haladnak előre, ez a taktika, talán ezért nem láttam még nőt elesni. Tudnak vmit, no! A háztól nem messze vett kaját otthonra. Kaukázusi kaják, nem értettem a nevüket, meg éhes is voltam. Az egyik vmi tésztába csomagolt darált hús és zöldség olajban kisütve, kispizza méretű. Finom volt, jól is laktam vele. Hozzá desszertnek vmi külsőre képviselőfánk-szerű, ami belül édes, fehér habbal volt teljesen megtöltve. Egyszerű süti volt, de jó. Hozzá természetesen tea, szigorúan cukor nélkül. Szokom már, de borzasztó erős, főleg az alja. Ma reggel, egyébként, amikor kiléptünk a házból, Olga mondta, hogy mínusz 10 van. Nem tűnt olyan hidegnek, egészen addig, míg le nem vettem a kesztyűt. Tényleg lehetett annyi. És ez februárig csak kevesebb lesz! :)

Nos, most 21:25 van, menni kellene aludni, de sztem nem tudnék elaludni. Voltam az interakcijásoknál. Kezd alakulni a dolog, ez örvendetes. 4-től indult a megbeszélés, de jóval 7 után jöttem el. A megbeszélés vége fele jött egy ugyancsak interakcijás lány. Érdekes, volt, mert már belépéskor nevetgélt, ami errefelé ritkaság. (Előtte beszéltem Roman-nal, helyi csávó, készül Németországba, újságírónak tanul, ő mondta, hogy az oroszoknál a mosoly úgy általában azt jelenti, hogy vmi nem oké odabent; nos, akkor engem totál idiótának néznek, de sebaj!) Nem az a kifejezett bombázó volt, helyi viszonylatban átlagosnak nevezném, bár „szép nagy szíve volt”. Vhogy furcsa volt a habitusa, de talán ezért is ragadta meg a figyelmemet. A nevét természetesen elfelejtettem, a fene essen a szar névmemóriámba! :( Jah! Jóval előtte még bejött egy szőke bombázó is, fordult egyet, én meg majdnem le a székről, húhaaaaa. Nem értettem a nevét, amikor bemutatkozott, de gyanús volt, amikor németül szólt pár szót. Közben végig mosolygott. Nem értettem a szitut, egészen addig, míg Milana el nem árulta, ő Galina, Szása húga. Aztaaaaaa… és itt lefagyott a rendszer.
A következő, amire emlékszem, hogy bámulom, háát, basszus Szása, a húgod valóban vagány csaj! Olyan természetesen szép, mint egy álom. És hát ugye emellett okos is... (Viszont tele volt a keze gyűrűkkel…)
A megbeszélés végeztével kilépve az épületből egy eddig sosenem hallott mennydörgő hangot hallottam. Rögtön kapcsoltam: Voronyezsben állomásozik az orosz stratégiai bombázóflotta fele, bizonyára az egyik géphez volt szerencsém, még ha csak hallani is. Ez vmi brutál! Mély, bömbölő, kissé sivító halálhang. Bámultam felfelé, hátha látom, de este lévén ez teljesen esélytelen volt. Aztán irány haza. Ilyenkor este-felé már azért jó hideg van, de nem baj, szereteem! Alighogy leülök ide írni ezt a bejegyzést, gondolok egyet, és megnézem, mit, milyen wifit tud Victor fogni a környéken, hátha… Próbálkozom, próbálgatom, mindenhol jelszót kér, a Thomas-féle 1-2-3-4-5stb nem jön be, míg nem az egyiknél… …oppácska! Fogjuk a szomszéd wifijét! A jel nagyon gyenge, pedig tudom Victor erős, jól fogja még a leggyengébb wifi enyhe szagát is. Gmail, fészbúk. Ez utóbbin sok máson kívül Évi is írt. Azt tudni kell róla, hogy magyar, és szeptember óta kint van Voronyezsben, ő is, mint önkéntes. Személyesen még nem találkoztam vele soha, így nagyon megörülök, hogy megadta a kinti számát. (Mivel ő már szeptemberben kiment, sokat segített abban, hogy én is kijussak, hálás köszönettel tartozom neki ezért.) Gyorsan elmentem egy txt-be, hátha összefossa magát a szomszéd netje, vagy elhal a jel. Hát ezt jól tettem. Gyors bejegyzés fészbúkra. Kicsivel rá, mintha hajszál csúszna a nyakamon, odanyúlok, vmi folyékonyba ér az ujjam. Megnézem, tiszta vér. No, szuper, elkapartam vmit a nyakamon, most meg ömlik belőle a vér. Erre a szomszéd netje is összeomlik… Sebaj, a szám már megvan. Irány a mosdó, nem akar elállni, a fenébe is! Küzdök magammal egy 5 percet, mire egy kissé alábbhagy, de a szobába visszaérve újra elered a vérzés. (Nincs bajom a vérrel, de idegesít, pláne most!) Közben bejön a legidősebb lány és a legkisebb, ez utóbbi mondja, kész a vacsi! Olyan aranyos! :)
Kimegyek a konyhába, majd vissza a szobába, ezt le kell fényképezni! Borscs, orosz makaróni, tea és fehércsoki. A borscsot már ismertettem, ma sem volt más. A makaróni elsőre nem igazán ízlett, a második falat már inkább furcsa volt, a harmadik semleges, a negyedik pedig már egész jó. Egyszer megálltam, inni egy kis teát, akkor kezdődött elölről: nem-furcsa-semleges-jó. Ki érti ezt?! A tea vmi új volt, mert a tetején színes levelek is úszkáltak az eddig megszokott cirtomfű-leveleken kívül. Agyam mindent megmozgatva kereste ezt a deja vu illatot/ízt, a szobába visszaérve Heuréka! Ez rózsa! Még vacsora közben jött az ötlet, írni kellene Szásának egy vicces SMS-t, hogy találkoztam a húgával, stb., ha már a múltkor „leellenőriztem”. A gondolatot tett követte. Utána felhívtam Évit, jó volt végre magyar hangot hallani, hát, még női hangot! :) Megbeszéljük, holnap oroszórán találkozunk. Alig, hogy letettem, jött is nemsokára a válasz Szásától: találkozott ma egy szép lánnyal, akiről kiderült, hogy MAGYAR. Nyehhehe! Írok neki, hogy ugye „nem” Évi az?! Kérdezi, csak nem a barátnőm?! (Nem az, mint említettem nem találkoztam vele még soha, de amennyit beszéltem vele, aranyos lány lehet, holnap kiderül.) Húzom az agyát, hadd egye a frász! Válaszából kiderül, eszi is! :) Holnap majd csinálok vele egy képet, és csak azért is feltöltöm fészbúkra! :) Rosszal kezdtél, ki Szása! :) No mára ennyi, csajos nap lett, de nem baj! Holnap 10-re bent kell lennem, ideje aludni menni. 23:14; 2012. december 12.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése